Cum calculăm costul unui machiaj?

Sunt câteva întrebări care frământă mulți profesioniști din acest domeniu..
cum ar fi
Cum motivez când mă întreabă: “De ce este prețul așa de scump?”
sau
Oare nu sunt prea ieftine serviciile mele?
dar
Când îmi voi răscumpăra materialele folosite?
Previous slide
Next slide

Să facem un calcul simplu: Costul unui machiaj = produse consumate + timp + drum + chiria spațiului + pensule + ustensile + studii + experiența + statut

  1. Consumul produselor pentru un machiaj (Costul produsului se împarte la gramajul acestuia. Aflați cât costă un gram de produs și cât se consumă pentru un client)
  2. Drumul până la client (cheltuielile drumului scurt + cheltuielile drumului lung împărțit la 2)
  3. Chiria studioului ( suma chiriei pe lună împărțită la numărul de clienți pe luna)
  4. Amortizarea pensulelor ( costul pensulelor pentru un machiaj împărțită la anii de folosire , apoi împărțită la numărul clienților pe luna
  5. Studii si perfecționări ( adunăm costul studiilor din acest an: împărțim la 12 si împărțim la numărul de clienți pe lună

Cum aflăm câți clienți voi avea pe lună?

Dacă ești începător în acest domeniu și nu știi câți clienți vei avea pe lună, atunci:

  1. Alege suma pe care dorești să o câștigi într-o lună
  2. Împărțiți această sumă la costul mediu al unui machiaj din zona voastră (medie 20-60 euro în funcție de zonă) Exemplu: Vreau 500 euro, cost mediu a unui machiaj 30 euro. Am nevoie de 16-17 clienți, împărțit la 4 sâmbete = 4 clienți pe weekend! Real!
  3. Dacă nu ești încrezut, împarte la prețul minim al unui machiaj din zona voastră si vei afla de câți clienți ai nevoie într-o lună ca să “ nu mori de foame”.
 

Mențiuni importante:

  • În continuare, luați in calcul și valabilitatea produselor cremoase
  • Nu uitați că și produsele de igienă, dischetele si șervețelele tot sunt consumabile
  • Puteți să nu vă complicați cu calculul gramajului consumat al fiecărui produs cosmetic pe fiecare client și să vă orientați după prețul mediu al serviciului pe zonă, dar e necesar să știi dacă lucrezi în + sau în -, atunci când folosești produse de lux sau ai nivelul de perfecționare foarte ridicat.
  • Cu cât aveți mai mulți clienți cu atât sine costul serviciului este mai mic
  • Extindeți serviciile de deservire a clienților( extensii gene, pensat, vopsit sprâncene, coafat, ect) ca să măriți nota de plata a unui client
  • Daca totuși faceți doar machiaj si depindeți de sezon, încercați sa nu faceți calcule lunare, ci medii anuale.

Numărul aproximativ de clienți te ajuta să te orientezi cât timp trebuie să muncești ca să câștigi suma dorită pe lună.